Störst går först

28 mars
 
 Ja även bilarna kanske vill vänslas i påak. Det här kommer i från boken Varning för vägmärken. Nu börjar den boken ta slut. Ja jag lärde mig att ta körkortet en gång. Hade körkortet innan den svåra misshandeln 1995. Då jag fick en hjärnskada, jag fick köra upp fem år efter misshandeln. Jag hade inte suttit bakom ratten på fem år och så fick ja köra upp. Läraren sa att jag körde för osäkert.
 Jag kanske skulle kunna ta körkortet igen, fast det är för dyrt och jag behöver inget körkort här i Stockholm. Fästmön har körkort, men vi har ändå ingen bil. Det är för dyrt. Skylten ovan betyder Förbud mot omkörning med tung lastbil. Körde lastbil när jag gjorde min värnplikt på Gotland som kock 1986. Låg på LV2 som inte finns kvar längre. Jag får ju inte göra något rep i det militära längre heller.
 
 

Kommentera här: