Brukar vakna glad!

28 maj

Jag stiger upp som solen, full av energi och ljus.


  Ja jag brukar vakna på ett gott humör. Jag brukar inte gå och lägga mig med någon ångest. Fast jag glömde i går att gå igenom dagen, med mitt tionde steg. Jag har en lista som jag fick i från min behandligt 1992. Fast jag blev inte nykter förns fem år senare. Då hade jag nästan dött 1995 på grund ut av mitt missbruk. Jag var tvungen att vara nykter i ett år på grund ut av min hjärnskada. Jag var nykter i ett år. Men när det året hade gått, så var jag på flaskan igen. Jag drack i ett år, men den 17 augusti 1997 drack jag min sista folköl på Älvsjö badet. Jag var där med min peronliga assistent och hennes kille. Jag tog sedan hjälp ut av AA och deras stora bok. Jag lever numera i de tolv stegen. De två sista siterna är skyddade för oss som lider ut av den här sjukdomen. Fast om de mejlar mig och berättar om varför de vill läsa om mitt arbeta i min nykterhet.

 

Nu ska jag ta och göra mig i ordnig och gå på först ett ACA möte i Rågsved, sedan ett AA möte även det på samma ställe. I Rågsveds folkets hus ett AA möte. Det första ACA mötet börjar 12:30 vid 14:00 så är det ett AA möte. I eftermiddag så är det ett AA möte i Årsta kyrka klockan 17:00. Alla mötena är öppna.

Kommentera här: