Tacksam över livet i dag!

26 mars

Den smittsamma tacksamheten

Tacksamhet är smittsam. Den fördjupas och utvidgas ju mer man använder sig av den. Ju mer man tackar, desto mer upptäcker man hur mycket det finns att vara tacksam för.

  Det som bejakas växer i kraft. Leendet du sänder ut vänder åter till dig, lyder ett indiskt ordspråk. Små människor som vill varandra väl kan åstadkomma stora ting.


Ja jag är verkligen tacksam, över att jag lever i dag. För exakt 28 år sedan i dag, så blev jag svårt misshadlad utanför dåvarande fryshuset. Jag överlevde med en hjärnskada som följd. Jag är ändå tacksam över att jag fick behålla livet. Jag lyckades även att sluta dricka alkohol över 1% en dag i taget, med hjälp ut av AA och att följa deras tolv steg. Så jag är väldigt tacksam, varje morgon som jag vaknar nykter. I dag ska jag först till ett ACA möte i min barndoms förort Rågsved klockan 12:30 i Rågsveds folkets hus. Det är även ett AA möte klockan 14 på samma plats. Efter det så är det ett AA möte i min hemma grupp Årsta i Årsta kyrka klockan 17:00. Samtliga möten är öppna. Jag är så tacksam att jag har båda de här gemenskperna.
 

Kommentera här: