Lev i nu:et

30 mars

Jag uppehåller mig inte vid det förflutna som jag inte kan förändra.
Ja det är svårt att glöma det förflutna. Jag får inte glömma att jag har en sjukdom som heter alkoholism. Jag vill inte glömma min uppväxt. Nog för att jag växte upp i en dysfunktionell familj. Men den  var ändå inte så bedrövlig uppväxt som jag hade. Det var aldrig något fysiskt våld i hemmet. Fast nu lever jag i nuet. Jag vill numera ta en dag i taget. Jag vill börja dagen med att läsa AA:s tredje stegs bön:

”Gud, jag överlämnar mig till dig – för att du skall forma mig och göra med mig som du vill. Befria mig från mitt egos slaveri så att jag bättre kan utföra din vilja. Befria mig från mina svårigheter så att segern över dem kan bära vittnesbörd till dem jag vill hjälpa – om din kraft, din kärlek och ditt sätt att leva. Må jag alltid handla enligt din vilja!”

Amen

Kommentera här: