Har min egna Gud

23 januari

Dagens vers

Och Vi skänkte Moses Skriften för att [hans folk] skulle få vägledning.

 

 Koranen Al-Mu'minun, vers 49


 

 

I dag så blev det i från dagens vers i koranen. Jag undrar om moses skrift är bibeln. Eftersom i bibeln läser man om Moses. Vad jag kan se så kommer koranen 23 år efter kristus födelse. Fast religionen är så mycket. Jag har inte förstått allt. Det finns Kristendom, Judendom, Katoliker och protestanter. Så finns det islam.

Det finns ju även en massa andra massa olika religioner. Jag själv gillar Buddhism.  Fast jag är ju inte så fanatiskt troende. Jag har min egna Gud Glad Utan Dryckenskap. Ska själv i väg på möteigen. Har inte vart på möte på flera veckor. Eftersom jag har haft Corona, så det ska bli skönt. Först ett ACA möte i Rågsveds folkets hus. Därefter ett AA möte på samma ställe. Ska senare till Årsta kyrka för ett möte klockan 17:00.

 

Kommentera här: