Lyckligt barndomsminne!

22 januari

Vilket är ditt lyckligaste barndomsminne? Vad gör det så speciellt?


De här frågorna kommer i från boken HUR DU BLIR DIN EGEN  BÄSTA VÄN. Jag försöker att skriva svar på de frågorna i boken. På den här frågan, så undrar jag om det kunde ha vart på en julafton. Då jag fick dyra julklappar ut av min farfar. Eller de gånger mina föräldrar besökte mig på sommaren då jag var på sommarhem, eller på kollo då jag fyllde år. Jag tror att det  på sommaren besök av mina föräldrar på kollo eller på sommarhem. Jag var på sommarhem varje sommar innan jag blev sju och fick åka på kollo. Eftersom jag fyller år mitt på sommaren så brukade min föräldrar besöka mig när jag fylllde år.

 

Jag var ju borta på sommarhem och kollo på somrarna. På kollo var jag i femtio dagar. På sommarhem vet jag inte hur länge som jag var. Men jag var ju ifrån minna föräldrar hela sommaren. Klart att jag längtade efter dem.

Kommentera här: