En ny bok

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

 

19 april

FÖRÄLDRARSKAP

JAG ÄR EN KONSEKVENT,

KÄRLEKSFULL FÖRÄLDER

  Idag bekräftar jag min förmåga att förälder på ett sätt som ökar självkänslan. Jag har lärt mig från min barndoms erfarenheter och jag behöver inte upprepa mönstren från mitt alkoholistiska hem. Mina barn får min kärlek på ett hälsosamt och kärleksfullt sätt. Jag kommer att leverera tydliga meddelanden som inte bara säger till mina barn att de är viktiga, men som också kommer att ge dem vägledning i deras beteende. Jag kommer att undvika att ge meddelanden som inbjuder mina barn att misslyckas.

  Idag kommer jag att hedra mina barn genom att visa att jag bryr mig nog för att sätta gränser för dem. Jag kan disciplinera med respekt och med kärlek. Om jag behöver hjälp med mitt föräldraskap, kommer jag inte att vara defensiv och full av förnekelse. Om jag behöver hjälp får jag det. Om jag behöver förbättra mitt föräldraskap kan jag göra det.

  Idag har jag bekräftat mitt föräldraskap. Jag uppskattar min prestation och jag accepterar mina misstag.


Ja jag gör misstag dagligen, jag började en ny blogg idag. Jag har försökt att översätta en bom som heter After the Tears  av Jane Middelton Moz & Lorie L Dwinell. Det är lärorikt att översätta pluss att jag förstår mig själ nera,

Kommentera här: