Har det inte så dåligt ändå.

28 mars

Avundas aldrig någon det sken av lycka han har.

Du känner inte hans hemliga sorger.

                                            Indiskt ordspråk


Nej även de som har ett bra jobb och mycket pengar kan ha ett helvete hemma. Klart att äen jag kan känna en avund till andra, fast jag själv har det mycket bättre än många andra. Jag tror inte att någon är avundsjuk på mig. Fast ja vill skina ut av lycka. För jag känner mig lycklig så länge jag skjuter det första glaset framför mig. Klart att jag avundas andra som inte har någon skada i hjärnan.  Fast jag vet ju inte hur mycket ut av hjärnskadan syns utåt. Klart de ser väl på min haltande gång och att jag kanske sluddrar lite. Men vad gör det, jag är ändå glad över att jag lever och är nykter. Får se om det kommer att bli något möte i kväll i Rågsveds slutna AA möte.

 

Kommentera här: