Så smart att jag inte super i dag

14

November

Just idag är jag begåvad.

Många av oss tänker att vi måste vara lyckade, felfria och perfekta för att vara värdefulla. Men den kärlek vi alla behöver och innerst inne längtar mest efter kan vi varken köpa, vinna, jobba eller uppträda oss till. Den finns redan hos oss som en gåva, hur svårt det än kan vara att våga tro det.

Vad gör mig värdefull?


Ja att jag fortfarande nykter, en dag i taget. Att vi har en ACA och AA grupp i Rågsed. Att jag duger så som jag är. Jag är inte värdelös längre. Jag kanske inte är så där jättebegåvad. Fast jag är i alla fall så begåvad, så att jag låter bli att ta det första glaset alkoholhaltig dryck över 1%. För skulle jag börja dricka så hade jag raserat allt som jag har byggt upp. Min hjärnskada skulle förvärras.

 

Kommentera här: