Önskar er en fredligt och fridfull dag på er

 

Dagliga Reflektioner 15 maj.

 

NÄRA GUD – NÄRA FRIDEN.

 

Det är uppenbart att ett liv, som är fyllt av en djup känsla av missnöje, endast leder till meningslöshet och olycka… Men för en alkoholist, som hoppas på hjälpen av och tillväxten efter en inre pånyttfödelse, är den här frågan om harm och agg ytterst allvarlig.
ANONYMA ALKOHOLISTER, sid 67.

 

Nära Gud  

– nära friden.
– Särad från Gud
- särad från friden.

 
Jag vill vara min Gud, som är Godhetens Underbara Drivkraft. Att är vi goda och vämliga mot varandra, då finns det ingen ondska. Men blir vi egostiska och sturska så har vi avundsjukan och självömkan där.  Jag har även Gemenskapens Underbara Delningar, eftersom jag går i flera olika gemenskaper. Så lyssnar jag på andras delningar och försöker att leva efter dem. I kväll så ska jag till ACA i Rågsved som är för oss som har växt upp med alkoholism och i andra störda förhållanden.
 

Kommentera här: