Vågornas rörelse fast havet ligger kvar

18 mars

Förväxla inte rörelse med framsteg. En gunghäst kan vara i ständig rörelse men kommer ingenstans.

                                                                                                                                                 Alfred A Montapart


Nej det finns många rörelser som står still. Tänker på NTO eller IOGT jag själv har aldrig vart med i dem. Fast jag är med i andra rörelser för min nykterhet. Jag ska gå till min hemmagrupp i dag. Den framstegen jag får genom att hålla mig nykter en dag i taget. Men för varje dag som jag håller mig nykter ju bättre kommer jag att må.

 

Alfred A Motapart var en anatomist och kirurg från 1800-talet. Jag har inte hört talats om honom. Så jag vet inte så mycket om honom.

Kommentera här: