Glad över det jag har

7 mars

Den är klok som inte sörjer det han saknar, utan gläds åt det han har.

                                                                                                                                                 Epikuros


Jag har ju livet i behåll och jag slipper att fly i från det med alkohol och droger. Klart att jag inte har allt det jag vill ha. Fast jag är ändå nöjd med det jag har. Det finns de som har det mycket värre än vad jag själv har.

 

Ja vem var Epikuros då. Han verkade vara en klok filosof född 341 f.kr. Han var en klok filosof, som jag kanske skulle läsa lite mera om. Jag vill ofta ha mera än vad jag behöver. Jag ska vara glad över det jag har och tänka att det kunde faktiskt ha vart värre. Jag är nykter i dag och det är jag för min egen skull till Glädje för andra. Jag vill inte ha tillbaka osäkerheten som jag hade när jag drack och flydde in i alkohol och andra berusningsmedel.

Kommentera här: