Barns syn på polikerna

24 mars

Det är inte säkert att politiker är så elaka som de verkar.

                    

                                                                                              SELMA, 9 ÅR


 

I dag så tog jag i från Unni Lindells bok Krokodiler talar inte Svenska. Där barn får tala fritt om vad de tycker om saker och ting. Barn har riktig tänkvärda ord. Fast här ser man att Selma har präglads ut av sina föräldrar. Ja finns de några elaka politiker? En del kanske tycker att Åkesson är elak, medans andra kan tycka att Löfven  är elak. Ja människor kan tycka att alla politiker är elaka. Jag vet i alla fall vart min röst ska hamna i valurnan om ett halv år. Jag har min politiska ståndpunkt.

Jag tror inte att jag är elak, hoppas ingen annan tycker att jag är elak. Fast det tror jag inte att någon tycker. Jag är som jag är.

Kommentera här: