Aj det låter inte skönt

1 mars

TÅLAMOD

Strå för strå kan du plocka bort hela skägget

                                                                                       Ryssland


Ett Ryskt ordspråk om tålamod och jag skulle inte vilja göra det. Det kommer att försvinna en dag. Jag har bestämt mig vilken också. Men det blir inte i dag och då kommer jag inte att rycka bort det. Jag brukar ha ett bra tålamod. Men sådant där tålamod har jag inte. I dag ska jag gå hem i dag också. Jag kommer att slå en tärning precis innan så får jag se vilken väg jag tar. Äh varför vänta, blir det en udda siffra så tar jag inner vägen genom Gamla stan och den yttre om det blir en jämn siffra. Jag slog en etta så jag går genom Gamla stan i dag igen. Vi får se hur lång tid det kommer att ta i dag. Fick ett tips om en bok som heter Tärningsspelare  av George Cockcroft. Såjag har beställt den och ska läsa den. Nej nu är det frukost och sedan åka till jobbet.

 

Kommentera här: