Militären till nytta

19 januari

Jag har tänkt bli rik. Därför kommer jag att göra militärtjänst.

                                                                                                                    JESPER, 7 ÅR


Ja jag mins när jag jag gjorde min militärtjänst. Detvar så fattigt på den tiden, då var jag knappast rik. Fast jag vet inte hur mycket yrkesmilitärena tjänar numera. Det var nog skillnad mellan att vara  rekryt än att vara en yrkes-militär. Fast det är bra att det finns militärer i dettafredliga land. De kan göra så mycket annat. Som att bistå allmänheten i katastrof tillfällen. De blir i alla fall rika på erfarenheter. Jag tycker att det är bra att militärtjänstgöring har kommit tillbaka. Fast det ska vara mer frivilligt. En militär behöver inte strida jämt.

 

Kommentera här: