Sova med fiende

28 februari

 

Lejonet och lammet ska ligga tillsammans, men lammet kommer inte att få mycket sömn.

                                                                                                                    Woody Allen (1935-)

                                                                                                       Krig och Fred


Nej det är svårt att sova med fiender. Jag vet inte när Woody Allen kom med det här citatet. Jag har aldrig gillat hans filmer, fast det är bara att erkänna att han måste vara en bra regisör eftersom han är så stor i världen. Jag undrar vart det här citatet kommer ifrån. Ja lammet måste ju ligga på helspänn hela den natten.
Själv har jag inga fiender, inte vad jag vet i alla fall. Jag sover ju med min fästmö  och hon är Bajare, medans jag är Gnagare, men vi är ändå inte fiender. Hon var till och med. med med mig på hockey i går AIK-Leksand som slutade 1-3 tyvärr. Gnaget börjar som vanligt med ledningmål och så tappar de allt. Det är inte första gången som de gör det.

 

Kommentera här: