I dag är det i från Stora boken

Nu fortsätter jag med Hur det fungerar:
 
Om du har beslutat att du vill ha vad vi har och är villig att gå hur långt som helst för att uppnå det - då är du mogen att ta vissa steg.
   Inför några av dessa ryggade vi tillbaka. Vi trodde vi kunde finna en lättare, mindre krävande väg. Men det kunde vi inte. Vi ber dig, med allt det allvar vi förfogar över, att vara oförskräckt och grundlig från första början. Några av oss har försökt att hålla fast vid våra gamla föreställningar och resulatet var noll, tills vi släppte taget helt och hållet.
  Kom ihåg att det är alkohol vi har att göra med - listig, gåtfull och mäktig! Utan hjälp är den för mycket för oss. Men det finns En som har all makt - denne Ende är Gud. Må du finna Honom mu!
   Halvmesyrer gav oss ingenting. Vi stod vid vändpunkten. Vi överlämnade oss helt och fullt och bad om Hans beskydd och omsorg.
Ja jag försökte smita undan i början jag jämförde mig med många andra. Jag tänkte att jag hade aldrig förlorat körkortet, inte skilt mig (för att jag aldrig gifte mig, det var ingen som ville ha en fyllskalle som mig) ,aldrig fått sparken. Inte blivit vräkt. Men när jag väl nyktrade till så kom jag på att jag förlorade körkortet på grund ut av konsekvenserna ut av mitt missbruk. Jag blev svårt misshandlad 1995 utanför fryshuset. Jag dog tydligen ett litet tag med en hjärnskada som följd. Inte ens efter den svåra misshandelns så slutade jag att dricka. Läkarna sa att jag inte fick dricka på ett år och jag var nykter det året. Jag hade sådana problem med att lära mig att gå och tala. Ja att bete mig som en normal person. Jag började att dricka igen. Men efter att en tjej jag hade träffat lämnat mig så slutade jag att dricka. Jag lärde mig då att ta en dag i taget. Började att gå på AA möten och hittade en hemma grupp. Så småningom även en sponsor som berättade hur han hade gjort. Dett kommer att komma i min andra blogg också. Bloggen fredlig.se.
Jag har försökt att ta ett steg i taget, och nu försöker jag att leva i stegen. En dag i taget, jag har börjat med bloggen Forska i Stora boken eftersom min sponsor la fram den och sa att den här boken ska du inte bara läsa du ska verkligen studera den. Så när en nyöversättning kom så började jag med det. Jag skriver mycket för min egen skull, med förhoppningar att det kanske kan hjälpa någon annan.

Kommentera här: