Min bön i dag

4

April

Just idag öppnar jag mitt hjärta.

Ibland är vi människor inte medvetna om att vi faktiskt ber, bara för att vi inte rabblar någon färdigformulerad bön eller knäpper våra händer. Men bön är något så anspråkslöst som hjärtats samtal med Gud. Den kan vara en tyst inre dialog, ett rop på hjälp eller ett enkelt tack. All slags kommunikation med en högre kraft är bön.

Hur kan jag öppna mitt hjärta idag?


Att be om att jag kommer attt få en klanderfri dag. Jag ber även tredje stegs bönen för att lämna över till min Högre kraft. Vem hen är det vet jag inte. bara att det är en Högre kraft Det är lättare att kalla Hen för Gud. Glad Utan att Dricka alkohol som en vettvilling. Jag är dju i slkoholism och nöjer mig inte med att bara dricka lite grann, jag vill bara ha mer och mer. Tills allt är slut, eller att jag har slocknat. Därför ber jag i dag om ännu en nykter dag. Det har fungerat i över 20 år. Klart att jag även kan be om att gå ned lite i vikt, fast det kommer kanske att ske genom mina promenader. Det är ju i alla fall några kilometer, nästan varje dag. Så jag öppnar mitt hjärta för min Högre kraft och ber Hen att få mig en smärtfri dag i dag.

 

Kommentera här: