Alla får ha sin tro

Lördag 7 april

 

Ditt folk erbjuder sig villigt.

(Ps. 110:3)

Tar Jehovas vittnens upp kollekt i sitt Rikets salar eller vid sina sammankomster? Nej! Deras arbete understöds av frivilliga bidrag.

(2 Kor. 9:7) Enbart under förra året använde Jehovas vittnens nästan två miljarder timmar i predikoarbetet

och ledde varje månad över nio miljoner bibelstudier. Det fantastiska är att de inte bara utför det här arbetet utan lön, utan att de också gärna själva står för sina utgifter i samband med det. En forskare kommenterade Jehovas vittnens arbete och sa: ”Deras huvudsyfte

är att predika och undervisa. ...

 De har inga präster, vilket sänker kostnaderna avsevärt.” Så vad är då motivet till att vi predikar? Enkelt uttryckt vill vi göra det för att vi älskar Jehova och våra medmänniskor.

Den här villiga inställningen är en uppfyllelse av profetian i dagens

text. w16.05 2:9


 

Det här är i från Jehovas vittnes tro, jag har haft deras texter förut. Då har jag ofta tagit bort Jehovas vittnen. Fast i dag struntade jag i det. Alla ska få ha sin egna tro. Fast det är klart att jag kunde vara trött på att de kom och ringde på dörren när jag var yngre. Men i dagså bryr jag mig inte och nu mera ringer de inte på dörren. Jag har min egen tro och jag tror på Stora Boken.

Där jag har lärt mig att ha ett öppet sinnelag. Alla får tro på vad de vill jag tror på Godhetens Underbara Drivkraft.  Eller Glädje Utan Dryckenskap. Alla får tro på vad de vill.

Kommentera här: