Min mening i dag?

16

Oktober

Just idag har livet en mening.

Det finns inget bättre sätt att skapa mening med livet än att göra något för den som behöver vår hjälp. När vi vågar bjuda på oss själva fylls också vårt eget liv med innehåll. Livets mening är äkta vänskap och det bästa sättet att få en vän är att själv vara en.

Vem behöver min uppmuntran idag?


Jag kan inte läsa någons tankar, men märker jag att någon är sorgsen så är det klart att jag är där och försöker att trösta och lätta upp sinnet. Jag hoppas att någon försöker att trösta mig när jag är ledsen. Fast det är så många vänner runt omkring mig som jämt har stöttat mig. I dag så är det arbete som gäller och på kvällen vet jag inte vad som kommer att ske. Det blir väl tv som vanligt. Ja vi får se vad spm händer, kanske dyker det upp någon som behöver uppmuntras då. Jag lämnar över till min Högre kraft.

 

Kommentera här: