Vill ju kunna ge

12 november

”Ingen ska behöva stå på knä för att försörja sig”

                                                          Göran Persson om Tiggeriförbud.                     


Nej det är klart att ingen ska behöva stå och tigga. Fast även jag tiggde som barn. Fast då var jag liten. Men jag har inga pengar att ge. Jag har ju så att jag kan äta och har tak över huvudet, Men ag har inget mera. Jag försöker att lägga undan lite, för att spara. Men alla spar pengar vi hade lagt undan var jag tvungen att ta för att betala tandläkaren. Ändå har jag skulder som jag inte kan betala. Det är min räkning för min skrivar kurs. Men jag slipper att stå på knä och tigga. Det är ju inget som jag behöver gå. Utan det är för mitt egna intresse. För att jag tycker att det är kul att skriva.

 

Göran Persson undrar jag om han själv ger några pengar till de som står på knäna och tigger. Nej han vill förbjuda tiggeriet fast tiggarna försvinner ju inte fast det blir förbjudet. Vi kan ju inte förbjuda fattigdom. Eller går det, i så fall hade det vart bra. Ja ge till de som har det sämre ställt. Fast jag måste ju själv ha till mina egna räkningar. Som jag tyvärr inte har.
 
Idag så är det även fars dag. Men min pappa i himelen har det nu mera skönt utan några krämpor och bekymmer med ekonomin.

Kommentera här: