Lär barnen smarta saker

3 november

Du kan hjälpa barnet att bli smartare om du lär det mer saker.


Ja lär barnen kloka saker, och inga dumheter som att det är lätt att fly genom alkoholen. Jag själv har inga barn för att jag själv flydde in i alkoholen. Då älskade jag alkoholen mer än något annat. Och fulla personer är inte älskvärda. Fast jag mins att jag som barn älskade att leka med fokus böckerna. Det var den tidens nationalen-cyklopedin. Jag vet inte hur smart jag är nu mera. Jag förstörde ju min hjärna med alkohol och andra farliga substanser. Den förstördes även ut av den svåra misshandeln, som skedde på grund ut av att jag inte var i mina sinnes fulla bruk.

 

Den här texten är är i från Barnualenmanual för vuxna livsviktig för barn. Det är viktiga texter för dem som har barn. Jag själv utbildade mig till barnskötare när jag var 18 år. Arbetade som det i några år, fast drack för mycket och bad om hjälp. Men jag bytte i stället inriktning och började i stället inom media.
Jag är ledig i dag eftersom det är allhelgona helgen. Så jag funderar på att gå upp till skogskyrkogården och tända ett ljus för pappa,mamma,Micke och Lisen.

Kommentera här: