Rolig historia i dag!

1 maj

Tre gamla gubbar sitter och pratar på ålderdomshemmet.

”Jag har ett problem”, säger den förste.

”Jag är åttio år gammal, och varje morgon klockan sju är jag tvungen att gå upp och försöka kissa. Och sedan försöker jag kissa hela dagen.  Personalen ger mig en massa piller, men ingenting hjälper.”

  ”Kallar du det problem”, säger den andre . ”Jag är nittio år, och varje morgon klockan åtta går jag upp för att försöka tömma tarmen. Och sedan försöker jag tömma den hela dagen. Jag får en massa laxermedel, men ingenting hjälper.”

  Då säger den tredje gamle mannen:

  ”Jag är hundra år, och varje morgon klockan fem tömmer jag blåsan. Varje morgon klockan sex tömmer jag blåsan. Varje morgon klockan sex tömmer jag tarmen. Och prick klockan sju varje morgon vaknar jag.”


 

Ja det kommer en liten rolig historia på arbets rörelsens dag den första maj. Fästmön arbetar och jag är hemma. Ska försöka få bort mitt skrivbord i sovrummet. Jag har sagt det förut, men jag är en som skjuter upp saker och ting. Det är måndag i dag och jag arbetar bara två dagar i den här veckan. I morgon och på onsdag, på torsdag så ska mamma gravsättas och jag har tagit ledigt på fredag. Fast jag ska bara leva en dag i taget. Och det är att jag ska leva i dag.

 

Kommentera här: