Vill lära mig mycket i dag

20 januari

 

Ingenting försummar vi så ofta och oåterkalleligt

Som det tillfälle som bjuds oss dagligen.

                                                       Marie von Ebner-Eschenbach


 

Jag hoppas att jag inte försummar allt för mycket i dag. Jag vill ta vara på det min Högre kraft de tillfällen som han visar mig. Är det bra så ska jag vara tacksam, och är det något som jag inte gillar så kanske jag kan lära mig något ut av det. Jag måste bara upptäcka alla tillfällen som uppenbara sig för mig i dag.

Vem var Marie von Ebner-Eschenbach då? En Österikisk författare. Själv har jag inte hört talts om henne. Det är många citat eller kloka ord som flera har sagt utan att jag vet vilka de är. Fast jag får ju lära mig mycket ut av att titta på vilka de är. För är det någoting som jag är, så är det att jag är väldigt nyfiken. Så vi får se vilka erfarenheter som jag får ta till mig i dag,

Kommentera här: