Vi får inte vara för många på samma sak

31 januari

Ju flera kockar desto sämre soppa.

                                                       Sverige


Ja i dag blev det ett svenskt ordspråk, och den kan ju stämma många gånger. Är det för många som rör runt i grytan så kan det bli rörigt. Fast ibland så kan det vara bra om det är fler som hjälps åt, för ensam klarar jag inte av allt. I dag ska jag gå och jobba och sedan gå och träna. Jag missade träningen förra veckan för att jag hade glömt handduken. Fast nu är den nedpackad och det ska bli skönt att köra en omgång. Fast jag känner mig lite snorig.

 

I går var vi på teater, Fredrik Virtanens teater "vapenvila" och den var väldigt tänkvärd. Hur rena är vi alla? Går vi omkring med kläder eller använder vi saker som barn har gjort? Jag har i alla fall inte dödat någon.

Kommentera här: