Alla bagage runt sartunus

12 januari

"Den vetenskapliga teori som jag gillar bäst, är den att sartunus ringar enbart skulle bestå av borttappade flygplansbagage."

                          Mark Russell


Ja kan det verkligen stämma säger jag med ett leende. Det här är i från "Dassboken - Greatest hits!" Jag har själv aldrig blivit av med något bagage. Fast det beror säkert på att jag så sällan är ute och reser. Ja vem är Mark Russel då? En politisk satiriker, tror inte att jag har hört honom. Är inte så insatt i den Amerikanska politiken. Vet bara att det är en ny pressident som ska tillträda. Ja vi får väl se hur det kommer att bli och hur länge han kommer att få sitta kvar. Donald Trump  har ju redan hamnat i trubbel. Det konstiga är att det är många amerikaner som inte vill ha honom som pressident men ändå blev han framröstad. Kan det vara Ryssland som ligger bakom.

 

Kommentarer:

1 KajsaLisa:

skriven

Att världens största demokrati inte hade ett namn att matcha den mannen är ju djupt oroväckande.

Svar: Ja jag kan hålla med, hör ju alla protester mot honom. Det är väl bara Ryssarna som blev glada över det valet.
Christer

Kommentera här: