Ta tag i problemen i stället

2 februari

Hur man undviker problem:

1.                   Gör inget

2.                   Säg inget

3.                   Vill inget

4.                   Tänk inget


Ja det här är från Jonas Helgessons bok "Etiketter ska man sätta på julklappar - inte på människor. Ja han är ju rolig och klok trots sin sjukdom. Ja vi måste konfrontera vissa problem. Mitt problem i dag är sjukdom. Jag är dålig i magen, snuvig och hostig. Det är inget roligt för oss män. Ja det är bara att inse att jag inte kommer att göra mycket i dag. Men jag ska ändå försöka göra lite, så som diska och plocka undan i som rummet, där den nya sängen ska in på onsdag. 

 

Klart att jag inte vill ha problem, fast jag måste ju lösa problemen om de uppstår. Jag behöver ändå göra saker och ting, fast jag kommer inte att arbeta hårt i dag, vill inte vara sjuk. Det är så trist.

Kommentera här: