Vet inte om jag är så romantisk

28 december

Det var inte i mitt öra du viskade, utan i mitt hjärta. Det var inte mina läppar du kysste, utan min själ.

For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul.

                                                                                       Judy Garland (1922-1969)

                                                                                                         


 Det här är i från någon sångtext Judy Garland  sjöng. Ja hon dog några år efter min födsel. Jag  har nog inte sett någon film som hon har vart med i. Men hon hade tydligen samma sjukdom som jag och dog i den.

Ett romantisk citat av Garland, fast om det var hon själv som hade kommit på det, vet jag inte. Jag vet inte om jag själv är så romantiskt ut av mig.

Kommentera här: