Har blivit gammal

29 december

 

För en gammal man är minsta kulle ett högt berg.

                                                                                       Jiddish


Ja jag får väl anse att även jag har blivit gammal. Vaknar tidigt, fast att jag är ledig. Har många krämper, fast det beror ju också på olyckan som skedde 1995. Jag säger att det var en olycka. Misshandeln jag råkade ut för då. Det berodde på att jag var berusad och att det var under olycksalliga förhållanden. Men det är klart att det finns många saker som är jobbigare nu när jag har blivit äldre. Så allt beror ju inte på den olycksaliga morgonen. Det var ju över 22 år sedan det skedde.
Jag låg också och funderade på att jag ska starta en ACA grupp i Rågsved. Jag måste prata med Rågsveds folkets hus och även anmäla den till ACA:s hemsida.
 
Talesättet ovanför är ett Jiddisch ordspråk och jag vet inte så mycket om det Jiddishka språket. Det talas ut av judarna runt om i världen. Texten ovanför har jag tagit i från ordspråk från när och fjärran svensk text ab Lennart Hellsing.

 

Kommentera här: