Ibland får vi stå ut med regn

15 augusti

Som jag ser det är det så här: Om du vill ha en regnbåge, måste du stå ut med regnet.

                                                                                                                                                 DOLLY PARTON


Ja allt är inte en dans på rosor, eller som jag ser det att livet kan vara en dans på rosor, fast vi måste se upp för törnarna, så att vi inte trampar på dem. Ja allt här i livet är inte roligt, vi måste ibland få må dåöigt nedstämmda och sorgsna. Fast vi får göra det bästa ut av situationen, och inte vara ledsna för att allt inte går så som man vill. Jag får byta ut ordet man till jag. Det är lätt eftersom jag har ett så stort ego.

 

I dag så är det arbete och i kväll så är det rockbjörnen och vi ska gå dit och titta så att det inte är några som håller på att taffsa eller bete sig illa. Det är ju så nu mera på festivaler många som inte kan hålla händerna i styr. Skäms som man ibland.
Vi får hoppas att det inte blir något regn i kväll.Att vi är torra och inte dyngsura på grund ut av regnet. Fast enligt prognosen skulle det vara torrt.

Kommentera här: