Förlåtelse

30 September

Petrus skriver: Kristus led men svarade inte med skymford när han skymfades. Han överlät sin sak åt honom som dömer rättvist. Våra synder bar han i sin egen kropp upp på träpålen, för att vi skulle dö bort från synden och leva för rättfärdigheten.

1 Pet 2:19-25


Jesus led för oss, genom att dö på korset. Även jag har lidit och jag skulle velat prata med honom som miss-handlade mig. Men han hamnade i fängelset, och blev själv mördad efter fängelse vistelsen. Han hade tydligen blivit vittne till ett dubbelmord i Finnland. Jag blev inte glad över det, för jag är i mot allt vad våld heter. Varför ska han som var så ung och hade livet framför sig dö. Själv så blev jag svårt misshandlad, men jag lever med sviter kvar ut av misshandeln. Fick en hjärnskada i samband med misshandeln. Men jag överlevde ändå.

 

Kommentera här: