Jag har så att jag klarar mig

16 oktober

Två ting är nödvändiga för vår tid: att de rika lär sig hur de fattiga lever och att de fattiga upptäcker vad de rika håller på med.

                                                       E. Atkinson


Ja det var bra sagt, ja det där var bra sagt. Själv är jag rikare än många andra. Fast tyvärr så har jag bara pengar att dela mig. Men jag har så att jag själv klarar mig.

 

Vem var E. Atkinson då? En tidningsman i från Kanada som själv hade pengar. Fast jag hoppas att han även tänkte på de fattiga. Jag har så att jag klarar mig, jag slipper att sitta och tigga i gathörnen. Men jag har ju inte några pengar i överflöd. Fast jag har i alla fall mat för dagen, men för den skull så kan jag inte äta någon oxfile. Ja inte varje dag, fast någon gång kanske jag tar en oxfile pizza. Om det nu är oxfile i den.
Jag har så att jag klarar mig i alla fall.

Kommentera här: