Såg AIK förlora igår.

Tis, 8 Mars

Paulus skriver: Mitt i alla våra svårigheter och lidanden har ni gett oss nytt mod, bröder, med er tro.

                                                                                                                                            1 Thess 3:6-13


 

Jag var aldrig på något möte i går i kyrkan. Eftersom jag tittade på hockey på tv. Tingsryd mot AIK om AIK hade vunnit så hade de vart klara att möta karlskrona. Fast läser jag artikeln, så fattar jag ingenting. De har krånglat till det så. Det ska tydligen vara svårt att ta sig upp till elitserien. Fast jag får lyssna på Paulus att mitt i alla svårigheter, så ska det ge oss ett nytt mod.

Bara för att jag missde mötet i går, så är det ingen bedrövelse. Det värsta är att i nästa möte i Rågsved, är på onsdag och då spelas nästa match. Men jag kommer nog ändå att gå på det mötet. Inte för att jag är på väg att dricka, men om jag slutar att gå på möten så kommer flaskan komma närmare och närmare. Jag har inga större svårigheter för tillfället. Om inte AIK går upp i elitserien så kommer jag inte börja dricka igen. Jag vet inte någonting som skulle kunna få mig att börja dricka igen.

Kommentera här: