Mitt handikapp

29 mars

Jag är lat, envis, gillar sötsaker, tutar åt alla, har en dragning till kokosbollar och är rätt självisk. Just det, och så är jag motivationstalare också…

                                          (Jonas på ett motivationsseminarium)


 

Jonas Helgesson en ståuppare som även håller föredrag. Alla har vi olika handikap, en del erkänner dem, andra förnekar dem. Jag har också ett handikap, och jag gör som Jonas, vi måste kunna skämta om våra fel och brister. Jag tål att få höra att jag har haft en begynnande hjärnskada. Att jag kan vara seg med vissa bitar, men det är värre när ingen säger något, och bara rättar till det, Då kommer jag att göra fel igen och folk blir irriterade. Jag måste ju få höra vad som är fel för att kunna rätta till det.

Även jag är lat och envis, är även mycket självisk och jag älskar lakrits. Är en beroende person, så jag kanske är beroende ut av lakrits. Mitt beroende ut av alkohol, har jag lagt åt sidan. Jag vet att jag är alkoholist, och om jag börjar att dricka igen, så förstör jag allt som jag har byggt upp. Jag har lärt mig det att bara ta en dag i taget.

 

Kommentera här: