Vilja ha mer en vi tål

Dagliga Reflektioner 7 juni.

 

LÅNGSIKTIGT HOPP.

Eftersom de flesta av oss är födda med ett överflöd av naturliga begär är det inte så underligt att vi ofta låter dessa sträcka sig långt utöver vad som egentligen är avsikten. När begären driver oss okontrollerat, när vi oresonligt kräver mer tillfredsställelse eller större njutning än som är möjligt och rimligt, då har vi överskridit gränsen för avsikten med våra liv här på jorden. Där finns måttstocken för våra karaktärsfel. Eller våra försyndelser, om man så vill. 

DE TOLV STEGEN/DE TOLV TRADITIONERNA, sid 40

 

Här föds ett långsiktigt hopp och här får jag perspektiv på arten av min sjukdom och vägen till tillfrisknande. Det fina med AA ligger i att veta att mitt liv med Guds hjälp kommer att bli bättre. AA-vandringen blir vackrare, aningarna blir sanning, drömmarna blir verklighet och i dag blir för alltid. När jag träder in i AA:s ljus, fylls mitt hjärta med Guds närvaro.


 

 

 Ja det gäller även alla andra gemenskaper som jag är med i. Så länge jag inte tar det första glaset så. Jag har lyckats att inte dricka någonting på snart 19 år, med hjälp av AA:s gemenskap. Fast jag har ju även vart i andra gemenskaper också eftersom jag växte upp med den här sjukdomen. Jag vet att jag är väldigt glupsk och girig och det beror mycket på min beroende sjukdom.

Jag är glad över att jag fann AA:s gemenskap. Den har hjälpt mig att inte dricka någonting. Fast jag vet också att om jag börjar slarva med mötesgåendet. Så kommer flaskan närmare och närmare. Sedan får man se Gud som man själv vill. Gemenskapens Underbara Delningar är ju ett bra namn på min Gud.

Kommentera här: