Rörigt skrivbord, även i huvudet

29 juni

Tyranniet börjar mycket diskret med städade skrivbord.

                                                                         Harold Pinter (1930-2008)

                                                                                                          Tyrann


Det är därför mitt skrivbord ser för djävligt ut Jag brukar säga att i min oordning så har jag ordning. Men jag har faktiskt även kaos i min hjärna ibland. Jag har det väldigt rörigt på mitt skrivbord. På jobbet har jag inget skrivbord längre. Jag har ingen plats att sitta på ens. Vi får se i September om jag kommer att få någon plats uppe på redaktionen när jag börjar där. Fast nu är jag kvar på Schibsted och får springa runt i hela huset.

 

Vem var Harold Pinter då? En engelsk författare, och jag tror inte jag har läst något ut av hans verk.

Kommentera här: