Författar drömmar

12 juni

Vad är författar stolthet, författarfåfänga?

Ibland en tämligen låg och löjlig fåfänga,

Då och då, någon gång, en fin sorts känsla.

                                                          Eyvind Johnsson


Jag har ju författar drömmar, och även jag kan vara fåfängd. Jag ska gå på en skrivar kurs nästa vecka och det ska bli kul. I dag så blir det ingen ACA i dag eftersom jag ska upp till Globen för att röntga knät. Men jag ska i alla fall på AA i Rågsved klockan 13:00 och sedan ska jag gå på Al-Anon i eftermiddag/kväll.
Jag tycker att det ska bli roligt att gå i skolan nästa vecka. En vecka i från jobbet ska faktiskt kännas skönt. Ärligt talat så tror jag att det inte kommer att märkas. Grabbarna på vaktmästeriet kommer att greja det här.
 

 

Kommentera här: