Världs sandlåda

30 juli

Det har något med Gud att göra. Han gillar inte att man bråkar Varenda dag.

                                                                                                                       Sardar, 8 år


Ja barn är väldigt kloka. Tänk om de stora generalerna kunde tänka så. Tänk om det kunde vara fred i hela världen bara en enda dag. Inte något bråk i världen en enda dag på hela jorden, en enda dag, är en omöjlighet. Det börjar ju redan i sandlådan. Mycket bråk börjar på grund av girighet. "Han har en mycket roligare leksaks bil, än vad jag har så jag tar den" och så tar de varandras leksaker och förstör varandras sandkakor. Som urartar med att kasta sand på varandra. Tänk om det en enda dag inte hände något sådant. Att alla människor delade med sig. Nej det är en utopi.,
Jag själv har ju en defekt som är girighet. Jag tänker mycket på mig själv. Jag är nog mer egocentrisk än att jag är egoistisk. Jag vet att jag är i en Självupptagen person och har narcissistiska tankar. Det är därför jag gillar att gå på ACA:s söndags mötet på Maria klockan 10:30. Det är min hemma grupp i ACA och jag ska dit i morgon.

Söndag

  • 10:30-12:00 ACA Söndagsgruppen

    Sankt Paulsgatan 39 D - Hartwickska huset, ingång gården

    Tema: Narcissism & psykisk misshandel. Praktiskt möte sista sön i månaden.

När jag växte upp i en dysfunktionell familj, jag tror inte att någon ut av mina föräldrar var så narcisstiska, utan det var mer jag själv som blev det i och med mitt egna missbruk. Jag tog efter mina föräldrars missbruk och började själv fly in i alkoholens dimma. Fast jag tycker inte att jag hade sådan dålig barndom. Fast det var mycket svek i min uppväxt.

Kommentera här: