Krångla inte till det

11 juli

 

Tänk dig att det du måste göra är enkelt – då blir det, det.

                                                                                           Emile Corie

Det betyder mycket hur vi föreställer oss de uppgifter som ligger framför oss. Om vi tycker att det är svårt, smutsigt och tråkigt att städa garaget, så kommer det att kännas svårt, smutsigt och tråkigt. Då kommer vi att vara trötta redan innan vi har börjat. Men om vi tänker oss det som en skattjakt, och hoppas att vi ska hitta några gamla, länge sedan glömda dyrbarheter, då känns det roligt.Det kommer att vara som en lek.

  De föreställningar vi har, avgör om en uppgift ska bli rolig eller inte. Det är tur att vi kan styra våra tankar och föreställningar. Om vi tar itu med en läxa eller en arbetsuppgift i den fasta förvissningen att vi har förmåga att gå iland med det, då kommer vi att klara av det med lätthet. Framgången beror på våra föreställningar om den. Därför ligger vårt liv i våra egna händer.

Hur kan jag förbättra min tillvaro i dag?


Ja jag brukar oftast krångla till det mer än vad det är. När jag jobbade på Aftonbladet, så tyckte jag att det var roligt att gå till jobbet. Men sedan så tog schibstet över och då tyckte jag det inte var så roligt längre. Men i september så är jag tillbaka på Aftonbladet. Fast för tillfället så är jag sjukskriven och ska till läkaren i eftermiddag. Jag får se vad som händer om jag blir sjukskriven. Men jag har ju även semester om en vecka.

Det ska bli kul att få komma tillbaka till Aftonbladet igen. Fast jag jobbar ju fortfarande i Schibstet huset inne vid centralen. Får hoppas att inte mina forna arbetskamrater är arga på mig.

Kommentera här: