Har min egen tro

 

Tor, 14 Juli

Detta är kärleken: inte att vi har älskat Gud utan att han har älskat oss och sänt sin son för att våra synder skulle förlåtas.

                              1 Joh 4:7-11


Ja Jesus blev korsfäst, fast han återuppstod. Vart är han idag? Jag tror att Gud kan finnas i oss alla. Är vi bara vänliga mot varandra så skulle världen se bättre ut. Även jag skulle kunna bli bättre, inte för att jag inte är vänlig mot alla mina medmänniskor. Man jag vet att jag är väldigt egocentrisk. Jag har min egen Gud så som jag ser Hen.

 

Jag vet ju inte hur mycket sanning som det finns i bibeln. Men alla får ha sin egen sanning. Jag har inte läst bibeln. Klart att jag har tittat i den, men jag har inte läst den i från pärm till pärm. Jag har inte heller läst koranen, fast det skulle vara kul att läsa båda, eftersom jag alltid har vart intresserad ut av religion jag hade ett år en fyra i religions-kunskap när jag gick i plugget en gång. Bara för att jag älskade att läsa om både kristendom och andra religioner.

Kommentera här: