För att byta attityd, förkasta dina gamla åsikter

2 juli

Att byta attityd är gratis- men man måste använda alla sina gamla åsikter som insats.

                                                                                                                   Jonas Helgesson


 

Jonas är ju komikern och föreläsaren som föddes med en CP-skada. Han är klok, och det är bra att få andras attidyer. Jag hade ju också dåliga attityder mot de som inte är som andra förut. Nu är det jag själv som inte är som andra efter min hjärnskada. Fast jag har en hjärnskada så för den skull är jag inte dum i huvudet. Rasism är ju en väldigt dålig attityd. Själv hade jag främlingsfientlig syn när jag var yngre. Men jag har lärt känna många som inte är födda här i landet och lärt känna dem. Jag har fått byta mina gamla åsikter.

Jag har bytt attityd nu, det är ju ingen av utländsk härkomst som har skadat mig. Jag kan byta attityd om jag får veta mera och får veta om saker och ting lite mera. Jag skulle då även behöva byta alla mina gamla åsikter då.

Kommentera här: