Har lämnat över i dag

29 januari

 

Jag kan inte hjälpa det…” säger vi alla när vi inte vill anstränga oss.

                                                                                               Eva Lathbury

 

Ansvarslöst uppträdande är vi inte ovana vid. Passivitet är lika vanligt. Förr brukade vi avsvärja oss allt ansvar för att slippa få skulden. Vi har lärt oss att det också hindrar oss från att känna att vi var något värda, från att göra något av vår begåvning, från att uppleva glädjen av att ha åstadkommit något.

Rädslan för att misslyckas har gjort att vi inte velat ta på oss något ansvar. Vi kan fortfarande vara rädda för att misslyckas, men det finns ett motgift. Man kan inte misslyckas om man har överlämnat sitt liv till en högre makt. Då visar den oss vägen. Våra medresenärer hjälper oss till rätta på vår färd.

 

Jag har valt bättringsvägen. Jag har redan sagt: ”Jag kan hjälpa det.” Jag ska ta ansvar för mitt liv i dag.


 

 

Ja jag har lämnat över till mim högre makt i dag. "Ske din vilja" och inte min som då brukar gå åt skogen.. Jag vet att jag har en väldigt stark vilja. Men jag måste försöka släppa den o jag.lämnar över den till min Högre kraft i dag. Det är fredag och det känns underbart, fast är trött nu när klockan bara är tjugo över fem på morgononen, när jag skriver det här.

Jag blev nyfiken på vem Eva Lathbury var och det var inte lätt att hitta. Hon var tydligen en författare. Men det var inte mycket jag kunde hitta på henne. Det är ingenting jag kan gör åt just nu. Nu ska det bli frukost.

 

Kommentera här: