Lite roligt denna allvarsamma dag

28 februari 

 Det är inte säkert att djur kommer till Gud. Kanske katternas gud heter Kattamaran.

                                                                                                                                      Henrik, 7 år


 

Det här är i från boken "Krokodiler talar inte svenska" av Unnni Lindell som har skrivit om barns kloka och underfundiga ord. Eller så kanske det är när katter sover dåligt. När de har maran över sig. Vi måste ha lite roligt också. I allafall en sådan här dag, när trettio år sedan Ololf Palme sköts. Jag vet precis vad jag gjorde då. Jag låg på mitt logement på Gotland.

Ja idag så är det min mötes dag och det gillar jag. Det ska bli så skönt att gå på möte. Jag behöver verkligen det i dag. Eftersom jag oroar mig för den kommande veckan som jag är själv på jobbet. Jag ska göra tre personers arbete. Men jag ska inte oroa mig för framtiden, det kommer att visa sig. Jag måste lämna över. För jag vet att jag måste lämna över till min högre kraft i dag.

Kommentera här: