Jag har det bra

3 februari

Det är inte en långsiktig lösning att människor ber om pengar på gatorna i Sverige.

                                                                           Barn-, äldre-, och jämställdhetsministern Åsa Regnér


 I jämförelse med alla tiggare som jag stöter på dagligen. Jag blir ledsen, men själv har jag bara precis till mina egna räkningar. Har ju läst i media om de här EU-emigranterna, att de har olika bossar som tar pengarna. Jag brukar inte ge dem några pengar. Men har jag en flaska om det är pant på, så kan jag ibland ge dem den.

 

Om du får en massa myror i trädgården och vill bli av med dem. Så ska du inte ge dem något socker. Fast det är klart att jag kan känna mig dålig. Få ett dåligt samvete, när jag bara går förbi. Men det är ju egentligen Rumänien som ska ta hand om sina egna medborgare. 

Kommentera här: