Önskar er en harmonisk dag

AA-tanke för dagen 29 april.

 

AA-programmet bygger på tro, hopp och människokärlek. Det är ett program som är fullt av hopp, därför att hopp är det första nya medlemmar i AA behöver få. De hör äldre medlemmar berätta om hur de till slut funnit en väg ut ur det genom AA. Och detta får dem att hoppas att om andra kan göra det, så kan de också klara av det.

Är hoppet starkt inom mig?

Att begrunda idag.

De regler som råder i Guds rike är fullkomlig ordning, fullkomlig harmoni, fullkomlig tillfredsställelse, fullkomlig kärlek, fullkomlig ärlighet, fullkomlig lydnad. Det finns inga missljud i Guds rike, utom för vissa små brister hos Guds barn som ännu inte övervunnits. Svårigheterna i livet orsakas av inre konflikter inom den enskilde individen. Människor saknar kraft därför att de saknar harmoni i sin relation till Gud och till varandra. De tycker att Gud sviker dem eftersom de inte kan se några tecken på Guds kraft i sina liv. Men Gud sviker inte. Det är människorna som sviker därför att de inte lever i harmoni med Honom.

Dagens bön.

Jag ber att jag ska leva i harmoni med Gud och med andra människor. Jag ber att denna harmoni ska resultera i styrka och framgång.


Ja jag har min Gud som jag tror på. Alla får ha sin egna Gudar, men vi ska inte strida mot varandra. Jag vill tro att människor runt omkring mig är ärliga och harmoniska. Jag försöker själv leva ett harmoniskt liv. Hoppas att de runt omkring mig kan känna likadant. Nu är det fredag och jag får sova ut i morgon.

 

Jag vill leva en harmonisk dag i dag. Jag lämnar över till den Gud som jag tror på Godhetens Underbara Drivkraft. Jag lämnar över till honom och hoppas på en underbar, harmoniska dag i dag.

Kommentera här: