Min herre är gemenskapen

 

30 juli

Så säger Herren: Var inte rädd, jag är med dig. Jag är din Gud. Jag ger dig styrka och hjälper dig, stöder och räddar dig.

Jes 41:8-10

 
 
Ja det är programmet jag går är inte kristet. Fast jag tror på programmet. AA byggdes från början ut av någonting som hette Oxfordrörelsen. Bill och Bob tog med sig det, men att du ska kunna tro på vad du vill. Vad som är din högre kraft, som är starkare än alkoholen. Jag har tagit till mig gemenskapens kraft. Att så många som har funnit nykterheten, genom att dela med sig ut av sina erfarenheter till varandra för att förbli nyktra. Jag är inte kristen, men jag tror att det finns någonting som är starkare än vad jag själv är. Som får mig att undvika att ta det första glaset, eller att röka den första pipan igen.
  Tyvärr så var jag själv i gruppen i går så jag gick efter en kvart. Får se om jag går förbi Globen grppen i kväll. De kanske är flera som kommer dit i kväll. Så att jag slipper att sitta ensam. Det räcker ju att vara två för ett möte i gemenskapen.
 
 

Kommentera här: