Vill hjälpa andra

31

DECEMBER

 

Just idag gör jag ett bokslut.

 

Den bästa synonymen till den högre kraft som jag tror på är villkorslös kärlek. Jag tror inte på en kristen Gud, Jesus var inte kristen och han lämnade ingen trosbekännelse eller färdig lära efter sig. Men jag är kristen. Jag tror att Jesus är Guds kärleksfulla ansikte och när jag talar om uppståndelse betyder det att jag tror att varje slut är början på någonting större. Detta är min kraft att ösa ut, livets alla dagar. Amen.

 

Vad är det viktigaste jag har lärt mig i år?

 


 

Dagens sista dag. Ja tänka igenom vad som har hänt i år. Ja det största var väl att jag fyllde 50 år. Ett halvt sekel, min fästmö och hennes familj bjöd mig på en resa till Helsingfors på 48 timmar.  När jag kom hem så bjöd jag den övriga familjen till Årsta pizzeria. Ja mat och det fick de betala själva. Men jag bjöd på den första drinken. Det gick iallafall på över 1000 kronor. Det var ett väldigt trevligt att de kom så mycket folk.

Ja vad har jag lärt mig i år? Ja jag drömde i natt att det kom en man in på ett ACA möte och var berusad. jag fick ta ut honom och förklara för honom att det finns hjälp att få. Jag har ju börjat att sponsra en kille i min hemma grupp. Jag hoppas verkligen att det hjälper honom. jag kan ju hoppas på att även mina texter här. För här berättar jag bara om mina egna tankar. Allt behöver inte vara rätt. Men lite kanske kan väcka någon tanke hos någon.

Kommentera här: