Var tillbaka till Globen gruppen i går!

 

 

17 oktober

 

 

   De Tolv Stegen utgör en stomme av andlig visdom som Steg för Steg utvecklar oss och vidgar våra vyer. Ett av Stegen kan emellertid redan från början studeras dagligen eftersom det har en enastående förmåga att sprida ett förståelsens ljus över de andra. Det är det Elfte Steget som talar om bön och meditation.

  Meditation innebär att vi stillar vårt sinne för att i lugn och ro begrunda en andlig sanning. Syftet är att avleda uppmärksamheten från de problem vi har och lyfta tankarna över den olust och det missnöje som dominerar oss.

 

Dagens påminnelse

   Jag ska avsätta åtminstone fem minuter varje morgon och kväll för andlig koncentration. Jag ska släppa alla andra tankar och börja och avsluta varje meditation med en medveten kontakt med Gud.

 

”Vi sökte i bön och meditation att fördjupa vår medvetna kontakt med Gud sådan vi uppfattade honom, varvid vi endast bad om att lära känna hans vilja med oss och att få styrka att utföra den.”

(Elfte Steget)

 
 
 
 
Ja jag får läsa tredjestegs bönen nu på morgonen och lämna över till Gud så som jag ser Hen. Jag måste släppa taget. Jag var på möt i går, i min förra hemma grupp Globen gruppen. Det var kul att komma tillbaka dit. Jag lovade en tjej att jag skulle skicka tioende stegs listan till henne. Hur man kan lägga upp det  på datorn.  
 

Kommentera här: