Önskar er en god underbar morgon!

 

                           

                                  13 januari

Al-Anon ger mig   stor andlig frihet eftersom jag där uppmuntras att komma fram till en  

personlig uppfattning av Gud och att ge andra samma frihet. Inte förrän jag   kunde tänka på Gud

i termen som var meningsfulla för mig, kunde jag på allvar   lämna över mitt liv till en Högre Makt.

Mitt Gudsbegrepp   utvecklas. Det förändras och växer i takt med att jag förändras och växer. Så underbart det

är, för nu förnimmer jag en Högre Makt som är lika levande som   jag! Aldrig hade jag kunna drömma om att

hitta en sådan källa till sinnesro,   mod och vishet.

Nu finns en   känsla av unik mening med min resa genom livet. Jag är den ända som kan leva   det, och jag

behöver hjälp ut av Gud, sådan   jag uppfattar honom, för att kunna leva det fullt ut. Fast   grundad i tron kan jag hålla fast vid min kurs och möta framtiden med   tillförsikt.

Dagens   påminnelse

En gång i tiden   var jag rädd för att leva mitt eget liv. Det berodde på att jag inte visste   hur jag skulle göra och trodde att det inte fanns någon som kunde visa mig.   Nu har jag en tillgång djupt inom mig som leder mig längs livets många vägar.   Jag är inte ensam på min resa.

”Mitt i vintern   lärde jag mig till slut att det inom mig finns en oövervinnlig sommar.”

Albert Camus

 

 

Ja jag har ju alltid min Gud inom mig själv. Jag ser Gud som Godhetens Underbara Drivkraft, är jag en god människa mot mina med människor. Jag får inte vara för egoistisk och det vet jag att jag är. För jag tänker mycket på mig själv. Men jag måste faktiskt göra det ibland. I dag är det möte i Rågsved, men jag är dunder förkyld. Men jag är sjuk , men ändå skulle jag vilja gå. Eftersom vi läser den stora boken och jag vill ju höra fortsättningen, men jag har ju den boken hemma och har ju läst den ett par gånger. Fast jag är ju även nyfiken på vilka som kommer på mötet om det kommer några nya till mötet. Om det är någon ny som kommer så förhoppningsvis så kommer hen tillbaka på onsdag eller nästa söndag.

 

 

Kommentera här: