Måste lämna över

AA-tanke för dagen 28 juni.

 

Du kan bevisa för dig själv att livet i grund och botten handlar om en inre attityd. Försök bara att komma ihåg vad som oroade dig mest för en vecka sedan. Du kommer antagligen att få svårt att komma ihåg det. Varför skulle du då i onödan oroa dig och gräma dig över de problem som uppstår i dag? Din inställning till dem kan ändras genom att du lägger ditt liv och dina problem i Guds händer, och litar på att Han ska se till att allt ordnar sig till det bästa, förutsatt att du själv försöker göra det rätta. En förändrad attityd till dina problem befriar dig från bördan att bära dem, och du kan i stället ta itu med dem med öppna ögon, utan fruktan.
Har min attityd förändrats?

 

Att begrunda idag.

 

Du kan inte se framtiden. Du skulle inte stå ut med att veta allt om framtiden. Det är därför som Gud bara uppenbarar den för dig dag för dag. Det första du gör varje dag är att lägga din vilja vid Guds fötter, beredd att låta Gud göra vad som är bäst. Om du förtröstar på Honom, kan du vara förvissad om att Han gör det som är bäst för dig. Nästa steg är att känna dig lugnt övertygad om att Gud är mäktig nog att göra allt vad Han vill, och att inget underverk är omöjligt för Honom. Sedan lämnar du framtiden åt Gud.

 

Dagens bön.

 

Jag ber att jag villigt ska lämna min framtid i Guds händer. Jag ber att jag ska vara övertygad om att det goda ska bli verklighet för mig så länge jag går den rätta vägen.




Jag måste lämna över till min högre kraft. Jag vet att om jag gör allt själv så brukar det gå åt skogen. Jag måste låta han som kan allt och vet allt. Glad Utan Alkohol för om jag dricker så vet jag att allt bara blir värre. I dag har jag inte lika mycket att oroa mig för som när jag var aktiv. Så min attityd förändrats väldigt mycket.

Jag kommer ihåg när jag hade kommit i från den senaste behandlingen, att jag suckade och tänkte att jag skulle vara nykter i resten ut av livet och började dricka på det. Fast nu i min senaste nykterhet så var det en som jag harmades över som sa : Christer du behöver inte vara nykter i resten ut av ditt liv. Du behöver bara vara nykter i dag.
Ja så enkelt är det jag behöver bara ta en dag i taget med min nykterhet och dagarna blir veckor, sedan månader och till slut år. Nu har jag tagit en dag i taget sedan 1997 och trivs med det.

 

Kommentera här: